lördag 20 december 2008

Hem till byn



Den här bloggen är ingen temablogg alls. Min tanke är inte att den ska bli det heller egentligen, men den kommer nog att dra iväg i vissa riktningar.
En riktning är hemåt Småland. Hem till byn.

Hemma är för mig idag mitt hus här i Blekinge. Det är punkten som mitt liv kretsar kring.
Men hemma i byn, det är ju också hemma, fast på ett annat sätt. Ur-hemma.

Huset på bilden är min fars barndomshem, det var ju där allt började kan man säga.
Bilden är tagen tidigt 70-tal och är en diabild som blivit lite amatörmässigt scannad, därav kvaliteten.
Idag bor min kusin med sambo och barn i huset. De har renoverat upp huset till en dröm. Sparat det som var värt att spara men också förändrat det som var tvunget. Jag är oändligt tacksam för att de tog tag i huset och såg till det fick leva vidare.

Den här vyn över huset är det första som man möter, när man kört på grusvägen genom skogen ( nja, numera icke-skogen) och kommer hem. Hem till byn.

Inga kommentarer: