onsdag 18 februari 2009

Det som göms i tö, kommer fram i snö


Nämen tjena tjena på er! Det var länge sen!

Hur är läget idag då? Har det varit en tung dag säger ni? Jasså, har ni varit ute och motionerat tanten? Haha, nu förstår jag att det varit en tung dag! Ja jo, hon är nog allt nåt kilo tyngre än sist. Många kakor senaste året, det är min gissning. Haha, era stackare, var det mycket gnäll på tanten då? Ont både här och där? Jag kan tro det ja, ja det måste ju varit en syn för Gudarna. Flåsade hon så det hördes över hela trakten? Åh, vad pinsamt att behöva vara med om det. Snorade hon lite på er också, det var ju bra äckligt. Gnällde hon över tempot med? Jisses, ni har sannerligen inte haft det lätt. Tvingade hon er att ploga ner för den branta backen. Är hon en fegis? Nja, det var kanske för att det inte var några spår eller? Det brukar det ju inte vara i den backen. Men det klarade väl ni eller? Jo, jag vet att det inte är så mysigt, men hon kanske bara var rädd om er? En alldeles för kort runda säger ni? Hur kort var den då? Bara 5.4km? Det var väl inte så bara, tänk på att det nästan var ett år sen ni var ute sist. Vad säger ni? Långt ifrån fornstora dagar? Jamen, nu får ni väl ge ändå er? Tänk på att tanten blivit bra mycket äldre nu, hon är ju inte 29 längre, å inte tränar hon inför Vasan heller. Ni kan väl inte begära att hon ska svischa runt er som hon gjorde då heller? Nu tycker jag nog att ni är lite hårda mot tanten. Lite gnälliga faktiskt. Om inte ni passar er, får nog tanten ta och köra lite med er i morgon med, som straff för era elakheter. Jodå, så får det bli.

Vad säger ni nu då, va?

3 kommentarer:

segsliten sa...

Hahaha!:)
Förstår att det är någon som gett sig på lite vintersport idag! Hurtigt värre! Men jag fick i alla fall lite gymnastik när jag läste det här...magmusklerna knep!
Kram ☺

Anonym sa...

Jag blir såååå AVIS!
Härligt jobbat, hoppas det blir en runda idag med.

Anonym sa...

Vilken duktig tant må jag säga. Denna tanten sitter mest och pöser i soffan liksom...