lördag 28 februari 2009

Stoppa pressarna!




Jag har joggat idag! Ja, det är faktiskt sant.
Eller, joggat? Snarare lunkat i knapp styrfart. Var går gränsen för att det får kallas jogging egentligen?
Utan snön fanns det ju ingen återvändo längre.
Dessutom verkar jag ju ha givit skenet av att vara en hurtig typ, så det var ju bara att leva upp till sitt rykte... Tack till Hemliga Damen, att du indirekt sparkade mig i ändan!

Så det var bara att snöra på sig skorna och ge sig ut till tonerna av Hair ( ni vet från musikalen) och kämpa på. Fyrtio minuter skrapade jag i alla fall ihop. Hur långt kom jag då? Förmodligen inte så långt. Innan om åren har jag hunnit bra mycket längre på samma tid, men va fasen?
Rom byggdes ju som bekant inte på en dag och att få upp kondisen på Nipe, det är nog ett projekt jämförbart med byggnationen av en storstad.
Men det finns stark potential till förbättring, så väljer jag att se det.

Nu gäller det bara att det inte dröjer lika länge till nästa joggingrunda som till den förra, i oktober...


11 kommentarer:

Anonym sa...

Heja Nipe!
Starten är ju tyvärr värst.
Låg själv rätt bra till med det här med träning, sen kom dunderförkylningen med stort D.

Kanske ska träna upp min cykling så jag kan orka hänga med min hutiga kollega till och från jobbet. Eller till ena dagen och från vilken dag som helst samma vecka.

Hemliga damen sa...

Ha! Där ser du! Du är i det närmaste ett träningsfreak! Så glädjande att jag, JAG, lyckats få någon annan att träna. Det var ju mycket lättare än att få mig själv att göra det... Men - kan du så kan jag. Vem vet. Det här kanske utvecklar sig till en träningsduell? (Jo tjena, den skulle hålla i sig i en vecka typ och sen skulle jag förlora).

Hursomhelst tar det säkert en vecka innan jag klarar att lyfta armarna över huvudet igen...

Bra jogging-gjort i alla fall!

Katinka sa...

Heja dig verkligen! Du förtjänar nu all träningsvärk du kan få och jag kommer inte tycka det minsta synd om dig när den slår till inom kort.
Själv joggar jag nämligen aldrig och är riktigt avundsjuk just nu...

Nipe sa...

Malin: Jag har hört ryktet att din kollega ska inleda cykelsäsongen när det är ljust kl 19, så jag, nej jag menar HON, hinner hem innan det blir mörkt ;-)
Hemliga Damen: Jag ställer upp på en träningsduell, yes Sir! Fast nu lär jag ju bli förkyld bara för att jag sa så...
Katinka: Känns faktiskt bra i kroppen fortfarande, men det var ju som sagt ingen hastighet att tala om... :-)

Anonym sa...

Om man på Vårruset joggar men blir omkörd av en tant som promenerar raskt, ja då joggar man definitivt inte även om man trodde det!! ;o)

Nipe sa...

Pia: ja, jag riskerar definitivt vara en som blir omgådd av en promenerande tant... Knapp styrfart är ingen som helst överdrift faktiskt :-)
Men bättre sakta än inte alls!

Unknown sa...

Om nån undrar kan du ju alltid skylla på att du kör Maffetone, det går lååångsamt... :) Fast jag skulle nog ta det lugnt där i skogen jag med, rätt vad det är ser man nåt djur som man skulle ha missat annars!

Popprinsessan sa...

Du är ju grym som du motionerar!

Nipe sa...

Popprinsessan: Men jag är också grym på att moffal kakor, godis och choklad! I just chokladätning har jag nog svenskt rekord tror jag..

Anonym sa...

Så här års undrar jag alltid om jag ska börja springa i år eller inte.....hade en period för 10 år sedan när jag sprang långt. Höll på i tre år, men det är ju så förbenat tråkigt....

CharmKatti sa...

Fasen va bra Nipe!!
All cred till dig!
och jogging, det är när båda fötterna befinner sig i luften samtidigt, om än så kort stund:-)