tisdag 3 augusti 2010

BonBon-land

Från Enö till BonBon-land är det 20km. Perfekt tycker Skruttafis som älskar berg-och-dalbanor. Det har hon inte ärvt från sin mor, nej. Förra gången vi var här, lurade maken upp mig i slänggungan. I år gick jag inte på det. Däremot lyckades han lura upp mig i Victor Vandorm... Tack och lov åker den bara två varv.
Vikingaskeppet som heter Klaptorsken, den däremot åker minsann inga två varv. Vi sitter i mitten och jag blundade 90% av tiden. Skruttafis skrattar och tycker att hennes mamma är en fegis. Hon har alldeles rätt, säger jag och kliver av. Skruttafis stannar kvar och flyttar bak till ena ytteränden på båten.
Det blir dock dagens sista åktur, för på den platsen där vi innan satt, sitter sen en kille och kräks, så båten stängs för sanering.

4D-biografen, som för dagen tyvärr bara är 3D, är spännande tycker Pillerill...
Är man liten och söt får man åka i vagnen.

1 kommentar:

LindaLottaPusing sa...

Åååå vad härligt med vikingagunga. En av mina favvisar. Barnen o jag åkte Lisebergs virvelvinden 4 ggr på raken - toppen! men saker där man hänger upp o ner eller utsätts för -G icke för mig. Hälsa skruttafis att moster håller med om att mamma är en fegis, men det får man vara.