tisdag 12 oktober 2010

Plötsligt händer det

Vår tvättstuga sitter ihop med garaget, remember. Inte så länge till hoppas jag, men det var inte det jag skulle orda om nu.
Det är ganska långt till tvättstugan, så går man dit eller tillbaka tar man nåt med sig tillbaka. Idag var jag där och tog med mig tre plastbackar med tvätt; min, Pillerills och Skruttafis.
Och nu till det extraordinära i detta:
Hör och häpna, jag gick raka vägen upp till garderoberna och la in tvätten. Direkt! Plastbackarna blev inte stående i hallen/köket/vardagsrummet/sovrummet/wherever i några dagar.
Hur stor är chansen att detta händer igen?
Ytteytteyttepytteliten om ni frågar mig. Man får helt enkelt spara den här stunden i ett litet album och ta fram på äldre dar och glädja sig åt det hela.
Vad har ni gjort för nåt ovanligt idag då?

3 kommentarer:

Jo tjena sa...

Inte illa! Själv brukar min tvätt bli ståendes på golvet i IKEA-kassarna tills jag snubblar en gång för mycket på dom och viker in i ren ilska.

LindLottaPusing sa...

Vi har bokat skidresa till en ANNAN skidort än den som vi varit på de senaste 9-10 åren, läskigt.

Nipe sa...

Jo tjena: Exakt! Först står de i köket ett tag, sen bär jag upp dom och de hamnar i hallen eller i sovrummet, tills jag får krupp.
LindaLottaPusing: Nä, inte läskigt, bara skitbra:)