fredag 17 december 2010

God Hjul

Det går en reklam på TV från Volkswagen.
Sista bildrutan är svart med loggan och med texten:
Volkswagen, Das Auto.
Igår läste vi det som: Volkswagen, Kass Auto.

På vägen hem igår, på en rastplats efter Prickerills kissepaus, behagade vår lilla Golf att lägga av. Kaputt.
Så lägligt, för timmen innan hade jag kört den med pappa som passagerare och han hade frågat mig om vi var nöjda med den. Går som en klocka, svarade jag...
Ännu mer lägligt med tanke på att det lackar mot jul och vi inte köpt en endaste julklapp och vi ännu inte hämtat oss från Teneriffabaksmällan.

I dag ringde bilverkstan och meddelade att vi hade haft en rackans tur. Kamremmen var helt trasig och det var på det berörda håret att inte motorn rasat. Pust. En inte helt rolig utgift att byta en kamrem, men i jämförelse med ett helt motorbyte så är vi bara glada.
Undras om maken köpte nån trisslott idag, det hade kanske varit befogat?

4 kommentarer:

Evelina sa...

Tur i oturen skulle jag vilja säga! Kram

Milla sa...

Aj inte roliga besked i juletid..eller förresten inte i någon tid...DASS-auto eller som man säger på svenska-Skit bil.
Ha det gott och hoppas ni får den fixad inom kort.(har haft Volkswagen & var toppen nöjd med den i alla år..det var en Jetta, skratt årsmodell, forntid)
Kramar Milla

4U2 sa...

Skickar en tröstkram och hoppas turen vänder nu.

Nipe sa...

Evelina: Precis!
Milla: Jadå, den blir fixad på åndag sen är det bara att betala och se glad ut :)
4U2!: JA, det hoppas jag med !