tisdag 1 mars 2011

Gissningstävling


Sådärja, nu har Nipe skapat vid symaskinen. En prototyp ska kanske tilläggas, innan ni brister ut i hejdlöst fnittrande över åsynen av skapelsen.
Det ska ändras i designen, lite här och lite där, men funktionen kommer vara densamma.
Den knyts i midjan, har en upphängningsögla fram och en liten praktisk ficka till exv mobilen.

Vad är nu detta då? Vad ska den användas till? Gissa det! Vinnaren får ära och berömmelse ( och givetvis en liten länk).

Ledtråd: Inte säsong just nu.

7 kommentarer:

Mångmamma sa...

Ha, lätt som en plätt!
Självklart ett trädgårdsförkläde.
Praktiska öglan är givetvis till för sekatören!
Fint tyg också!

Unknown sa...

Ingen aning - men jag gillar tyget!

Milla sa...

Med min humor så måste det bli ett;

Höftskynke med plats för nötterna och händerna fria till sommardrinken:)
Jordnötterna alltså :)
Kram

10Sekunder sa...

Tänkte oxo gissa på trädgårdsfärkläde...
Fickan fram verkar dock för liten. Mobilen eller vad det nu är man har där kommer förmodligen rammla ur.
Kanske ett grillförkläde?? fast det är ju säsong året runt för det...

Evelina sa...

Det är onekligen en fantasifull kreation du skapat och jag ser flera användningsområden... men vad du ska ha i öglan över går mitt förstånd! Och fickan på mitten är ju rysligt liten... hm... och så har den två stora fickor! Tja... jag säger väl bli-så-brun-som-möjligt-och-ha-allt-du-behöver-med-dig-i-trädgårdenförkläde! :)

LindaLottaPusing sa...

Det är lite lik något som mamma sydde för en 30 år sen, så jag antar att jag är "jävig". Snyggt tyg! ..så luktar det så (örn)gott efteråt.

Nipe sa...

Mångmamma: Nixpix, inte till sekatören.
Mialena: Jag med :)
MIlla: Haha, bra förslag att ha nötterna i den stora fickan!
10sekunder: Hm, bra tänkt, men nej.
Evelina: Du har rätt, fickan är faktiskt lite för liten, men det blev så pga snålhet när jag köpte tyget.
Linda: Japp, du är jävig;)