onsdag 16 mars 2011

Svar på tal

Kidsen fick kroppkakor idag på begäran av Skruttafis. Sist vi åt det hemma tyckte inte Pillerill att det verkade gott så han vägrade. Men förra veckan hade mormor och morfar lyckats peta i honom en bit och han hade förvånat konstaterat att det var superdupergott.

Idag vägrade han igen. Det är inte gott säger jag ju! Skruttafis försökte påminna honom om att han tyckte det var gott sist, men han vidhöll att det inte var gott, upprepade gånger.

När vi andra nästan ätit upp tar han i alla fall en tugga och utropar:
- Åhhh, vad gott!
Medan han lassar in en bit till, säger Skruttafis:
- Men du sa ju alldeles nyss flera gånger att du inte tyckte det var gott?
Pillerill svarar:
-Jajaja, bry dig inte om det du.

Nu återstår det bara att se hur det blir nästa gång vi serverar "proppkakor" som Skruttafis trodde de hette innan.

4 kommentarer:

Agneta sa...

De är för roliga de små (envisa) liven. =)

Mångmamma sa...

Åh, vad jag blev sugen på kroppkakor.
Äkta småländska givetvis!

Milla sa...

Hihi, vet man vad man gillar så vet man :)

Nipe sa...

Agneta: Envisa? Näe, det har mina aaaaldrig varit ;)
Mångmamma: Jag lär mig aldrig vilka som är vilka, de grå eller de vita. Vi äter vita i den här familjen.
Milla: Japp :)