måndag 5 september 2011

Äsch, den gamla trasan

Igår jobbade vi lite i trädgården hemma. När det började bli kallt ute, gick jag in för att dra på mig lite varmare arbetarkläder. Tog fram den gamla WCT-overallen som jag brukar ha.
Men... alltså... Jag fick den overallen av min gamla pojkvän, för han ville att jag skulle börja träna samma sport som han gjorde, fast i damlaget. Hur man nu kan tro att en träningsoverall från klubben skulle göra mig mer både motiverad och kompetent för just volleyboll, ja det är ju en gåta.
Men en klurigare gåta, torde vara hur i h-vete det kommer sig att jag har den kvar? Visserligen skitig och full med målarkludd, men ändå? Som om jag inte skulle ha några andra alternativ till arbetarkläder? Det finns ju en halv garderob ute i förrådet med avlagda kläder som passar för skitgöra. Varför envisas med att gå runt i en träningsoverall från 1991 och från en klubb jag aldrig ens varit med i. Ibland upphör jag aldrig att förvåna mig själv.

3 kommentarer:

Fisken sa...

Kosta på dig ett blåställ ifrån Bauhaus eller dyl. Kostar väl 500:- för ett par arbetsbyxor men det är det värt.
Ett annat alternativ är väl att prata med det där åkeriet du hade kontakter med och kolla om du kan ärva ett par där?

Nipe sa...

Fisken: Problemet är ju bara att jag HAR arbetarbyxor, flera par till och med. Det är liksom vanans makt...

Fisken sa...

Kasta overallen nu! Våga!!!