söndag 18 september 2011

Seg

Igår var vi på orienteringstävling. Där hittade jag svamp mellan kontroll 2 och 3.
Känns konceptet igen eller? Det känns lite som om min värld just nu består av svamp och orientering. Kan vara så, kan vara så. Det ligger nåt i det.

Nåväl, jag låg länge på första plats ( av tre) i min klass. Jag hade över tio minuter bättre tid än tvåan. Tror ni inte det till slut kom in en man som hade futtiga halvminuten bättre tid än jag. Morr.
Dessutom genererade tävlingen ett präktigt migränanfall, så resten av lördagen fick tillbringas i horisontalläge.

Barnens tävlingar gick dock bättre: Skruttafis sprang för första gången i D10 och spurtade in på en 8e plats. Pillerill fick draghjälp av Silverräven och fick en finfin tid. Hela klubben vann Ungdomsserien pch fick nöjet att trängas på prispallen.

Idag är det postmigrän-segt. Blev trött bara av att klippa gräset (med åkgräsklipparen). Nu byta lakan i sängarna och dammsuga. Bäst att ta en fikapaus först.

Inga kommentarer: