torsdag 12 januari 2012

Granen står så grön...

Sigge Bus gillar att klättra i granen. Halvvägs upp sitter han och spanar på oss andra och leker med pyntet. Allt som gör den lille kissen nöjd just nu känns bra, för då kanske han inte kissar på andra ställen än lådan.  Lådan utökades förresten till två, med olika sand i, spetsat med några droppar kattmynta. Det tilltaget gav Sigge fem tassar i betyg.

Men granen...  Just nu kommer inte julen att dansas ut i morgon, om Sigge får bestämma och eftersom han är katt så är det ju han som är chiefen around here.
Så granen, den kanske man bara ska ta och vänja sig vid. Om katten själv får välja.

1 kommentar:

Unknown sa...

Katten bestämmer, helt klart. Så även i vårt hus. Matte, ligg inte i sängen, där ska JAG sova. Matte, rör inte duntäcket, det ska JAG sova på. Matte, gå och lägg dig nu, jag vill att du stänger av TVn så jag kan sova. Matte, har du varit på jobbet nu igen, du ska ju vara hemma och serva MIG! Määäh! Osv...