onsdag 25 januari 2012

Ibland blir man positivt överraskad

I dag kom den elaka tjejen fram och sa förlåt för att hon var taskig. Det trodde jag inte, men all heder åt henne.

Skruttafisan är betydligt gladare idag, lilla söta gumman.

Själv är jag också glad idag. Bilen som krånglat sen kamremmen gick av förra vintern ( och nästan orsakade totalt motorhaveri), den var på verkstan idag för att byta en bromsdel på garanti. När de ändå hade den inne, så kollade de på det som krånglat så. Vips hade de hittat felet ( som flera andra verkstäder inte lyckats hitta) och lilla bilen går som ett litet skållat troll igen. Vi fick förklarat för oss vad det var som felat och det var en märkligt placerat riktmärke som gjorde att kamremmen satt ett hack fel, så det är kanske inte så konstigt att det inte hittas innan.
Betala behövde vi inte heller göra, så gissa vilken bilfirma som fick pluspoäng?
Dessutom har jag haft en intressant eftermiddag också, men mer om det vid ett senare tillfälle.

2 kommentarer:

Kajsa sa...

Å vad skönt att hon sade förlåt! Och jag förstår vad du menar, att ibland bara vet man i förväg att det inte är någon idé att ringa föräldrarna. Men hon kanske hade fått en tillsägelse av personalen?

Nu blir jag förstås nyfiken på din eftermiddag!

Mångmamma sa...

Hurra!
För precis allt.
Kram