söndag 13 maj 2012

Fri tid

En hektisk morgon minst sagt. Innan klockan 11 hade vi fått sovmorgon, ätit frukost, elvakaffe, packat fotbollssaker till Skruttafis, bestämt lekkompis till Pillerill, skrivit en enorm inköpslista till Ikea, ändrat våra planer några gånger och dessutom sålt en bil.

Pust.

Logistikplaneringen var totalt förvirrad en stund, men landade till slut i att maken och Skruttafis for till obygden för att spela fotbollsmatch och Pillerill fick följe med mig till en kompis. Själv fick jag en enorm lucka i planeringen och befann mig helt plötsligt ute i skogen med cykeln alldeles för mig själv. Utan nån annan att hålla reda på, utan egentlig färdplan och framför allt utan någon tidplan.
Men... hur gick detta till liksom?

Tog en paus nere vid en grillplats jag orienterade förbi i veckan och satt där en stund och bara njöt. Två tranor flög rakt över huvudet på mig och oj vad jag saknade min riktiga kamera då, mobilen zoomar dåligt.


Så härligt, ingen större tidspress idag. Pillerill ska hämtas nångång innan min simkurs som börjar kl 18, men annars fri lektid för Nipe.
Miljoner saker att göra finns ju alltid, men inget tvång just nu. Maj-mania fick en rak höger av mig idag!

1 kommentar:

JoSe sa...

Ser man på nu börjar det likn något! Kram för din bästa dag, liksom!
:D