torsdag 10 maj 2012

Rensa lite

Maj-mania ville inte alls blomma ut den 22-23 maj, den hade mer bråttom än så. Jag satt inte heller ner i båten och andades lugnt och harmoniskt. Nej, det var väl för bra för att vara sant.
Idag har jag febrilt försökt få hjärnan och hjärtat att inte slå bakut över nästa tisdag som är trippelbokad. Det gick sådär bra, så i bilen hem när de där förbannade dubbelslagen tagit över, ja då var det bara att inse att detta inte håller.
Dags att rensa. Säga nej helt enkelt. Det är inte roligt, men det är inte stressen heller.

Update: Silverräven und ich har synkat våra kalendrar. Döm om vår förvåning när vi inte hade nåt bokat den 25 maj. Än.

4 kommentarer:

Bloggande 4barnsmamma sa...

Sv; Hej!
Jo där finns en camping på den lilla ön... men... Nej jag skulle inte vilja campa där:)
Fast mysigt!
Kram!

JoSe sa...

Då tycker jag att ni bokar den 25 till att inte göra någonting!

Och när du säger nej så säger du också ja. Ja till dig själv och ditt välmående.
Har du tittat på vad som ligger bakom rädslan/svårigheterna att säga nej?

Kram

Nipe sa...

Sandra: Tack för svaret!Jag misstänkte det, att campingen inte var så bra egentligen. En dagsutflykt får det bli.
JoSe: Du vet, den där pliktskyldigheten...

JoSe sa...

Släng den i väggen och lyssna på längtan inuti istället! Det känns mycket bättre!
Kram