torsdag 9 augusti 2012

Take a walk on the wild side

Lägger min sista hand vis packningen inför Fjällräven Classic. Imorgon bitti, okristligt tidigt, går planet mot Arlanda och sen Kiruna. Där uppe ansluter jag med min vandringskompanjon Ma och hennes familj. Eftermiddagen går ner i berget, inte uppför - vi tar ett studiebesök på LKAB.

På kvällen packas det ryggsäckar och laddas för på lördag förmiddag åker vi ut till Nikkaluokta. Vår startgrupp släpps iväg kl 13, tre timmar efter att Ma:s make och ena son med kompis startat. Vi har sen länge gett upp hoppet om att eventuellt komma före i mål, men det hindrar ju inte oss från att hota med det. På måndag eller i värsta fall tisdag är vi i mål uppe i Abisko. Vägen däremellan känns jäkligt lång ska ni veta.

Ingen mobiltäckning, så jag kan inte surfa mig fram (åh fyyy vilken dålig ordvits va?).
Inte för att jag tror att samtalsämnena tar slut längs vägen, men för att vara på den säkra sidan har jag laddat med lite egna varianter på sånger med vandringstema.

Vi drar till Fjällen, vandrar till kvällen, himmelska tider, men fötterna lider... (Markoolio)
Det gör ont, men gå ändå, du kan inte vända om, det gör ont, men gå ändå, du är här och du ska ända till Abisko. (Nordman)
Ont, det gör ont, det gör ont, men vi går, det gör ont nånstans på foten, jag börjar få skav. ( Lena PH)

Fler förslag? Fyll gärna i!

Ha det gott så länge så hörs vi av när Team MaNi har kommit till Abisko.

1 kommentar:

Kajsa sa...

Wow, vilket äventyr! Hoppas ni har det härligt - ser fram emot rapport här på bloggen när du är hemma igen.