onsdag 31 oktober 2012

November coming up

Det ruskade till lite och vips var det helt plötligt knappt höst längre. Alla de vackra löven bara försvann. Eller nej, nu ljuger jag. De ramlade rakt ner i min trädgård och tittar uppfodrande på mig. Det känns nästan som om ALLA löv i hela Blekinge ligger där.
Nåväl, det är ändå nästan mörkt  både på morgonen och kvällen, så jag hinner knappt se dom.

November är inte min favoritmånad direkt. Lite bättre blev det för 6 år sen när Pillerill föddes, men den andra hälften av månaden brukar inte generera munterheter.
I år tänkte jag försöka motarbeta mörkret, både bildligt och bokstavligt.
Lite som Sara på bloggen Träningsglädje, som bestämt sig för att motarbeta tisdagstristessen genom att göra den dagen i veckan till en höjdpunkt. Hon planerar in roliga saker på just tisdagar, istället för att sitta och hata dagen.
Så i år tänkte jag försöka mig på Njutningsfulla November. Fylla månaden med bra saker. Unna mig god (och nyttig mat), träna sånt jag tycker är roligt osv. Planerna för månaden är inte klara än, men ni förstår principen va?

Påminn mig, snälla, om jag vacklar.

Inga kommentarer: