torsdag 3 januari 2013

Vad hände?

Hux flus blev det januari. Vad hände? Alldeles nyss var det ju början på november.

Eftersom vi sen länge planerat att vara bortresta över julveckan, så var listan på julfix en smula mindre, vilket jag i min enfald trodde skulle leda till att de där sakerna som var kvar på listan skulle få extra uppmärksamhet. Jag skulle hinna fixa lite julgodis, städa ordentligt, köpa julklapparna i god tid och dessutom skicka iväg julkorten vid Lucia.

Hahaha, hur tänkte jag där?
Julgodis? Nä, det blev det inte.
Städa? Öh, lusten infann sig aldrig riktigt, även om väl halva huset blev rent.
Köpa julklappar i tid? Hahahahahahhahahahhahahahahhahaha.
Julkorten? Här har vi mitt dåliga samvete. De andra punkterna rör mig inte i ryggen, men julkorten!
Förra året blev det inte heller några julkort skickade och vi var rörande överens om att i år skulle det minsann skickas. I tid dessutom.
Jag älskar att få julkort. I synnerhet från de som skickar små personliga hälsningar, kort på familjen etc. Hörs man inte av så mycket under året eller är vänner på fejjan, ja då är ju julkorten en trevlig "pratstund". Så jag vill verkligen skicka julkorten, jag vill höra av mig till släkt och vänner, även om det då bara är med ett julkort.
Likt förbaskat blev det inte av denna julen heller. Vips var det två dagar innan julafton och vi skulle packa inför skidresan.
Inför detta året tror jag att jag ska bena ut vilka aktiviteter som jag verkligen vill få gjort på rätt tid och sen göra en månadskalender. Lite som månadskalendern som finns i nån av hustidningarna, Vi i Villa tror jag, där  de listar upp vad som är smart att göra de olika månaderna. Exv, att få ner vårlökarna i oktober, att klippa häcken i juli.
Vad tror ni om det? Nu pratar jag bara ett minimum av aktiviteter, så att inte listan blir ett ok, utan ett hjälpmedel.
Helt klart ska i alla fall julkorten med på den listan.

Inga kommentarer: