lördag 16 februari 2013

Neugierig


Intressant sak det där med 40-årskris (eller vad man nu ska kalla det). Riktigt spännande att vända på varenda byggsten i bygget vi kan kalla jaget, för att sen analysera stenen. Hm... är det här jag? Gillar jag det här, egentligen? Är verkligen blått min favoritfärg?

Något jag i alla fall kommit underfund med är att jag är reslusten och den stora drivkraften bakom heter nyfikenhet. Jag reser inte för avkoppling, utan för att upptäcka, se och känna in. Har jag inte varit på varenda stig, sett allt  - ja, då har jag inte varit där.
Framför allt blir jag alltid väldigt sugen på aktivera mig fysiskt på våra resor. Jag vill springa, promenera, cykla, åka skidor. Upp på toppen på berget, ner i dalen, in i skogen, titta här, titta där.

Vi börjar komma dit nu. Reseplaneringen tenderar att hamna på hemsidor om vandringar, höghöjdsbanor, gondolliftar, morgonjoggstips osv. Underbart!

Just nu planerar vi hej vilt för exempelvis:
Bayern med ett bröllop, slott, höga berg, underbara släktingar, lite storstad och storslagna vyer.
Orienteringstävlingar i skogar vi aldrig utforskat
MTB-Vasan med en vecka i fjällen som ska bjuda på vattenland, vattenfall, fjällvandring och förhoppningsvis dressin-körning.

Jag längtar redan!

Inga kommentarer: