söndag 22 september 2013

Skog, skog och lite björnbär

Först klubbmästerskap i Pre-O (precisionsorientering). En karta, en kompass, en skog och ett uttalat krav på tystnad i skogen. Oj då, vara tyst? Det var en utmaning, jag som åtminstone brukar prata med mig själv när jag tävlar.
Så härligt! Jag kanske ska testa att inte tjata hål i huvudet på mig själv vid nästa vanliga tävling?
En lagom klurig bana idag, inte som förra gången när det var så svårt så vi bara skrattade till slut.
Enda smolket i bägaren var väl att Silverräven slog mig med ett poäng... Han tog Klubb-silver på sin första Pre-O-runda, det är inte illa. En stark insats måste jag säga, även om det som sagt är lite retligt.
Själv kom jag 5:a i klubben och det är jag väldigt nöjd med.

En matpaus senare åkte jag och mamma till en vandringsled i Järnavik för att leta björnbär. Det hittade vi inte många, nej, men vandringsleden är galet vacker. Upp på berget med utsikt över havet, Tjärö och Järnaviks hamn. Ner och in i djupa bokskogen med både kossor och stooora stenar.
Många Wow och Ohh och Nämen vad galet fint.

Pappa mötte upp oss vid parkeringen och vi körde till campingen och letade björnbär där vi orienterade i somras. Två liter fick vi ihop till slut i alla fall.

Skog, skog och lite björnbär. Ett lysande koncept för en bra lördag.

Inga kommentarer: