fredag 10 januari 2014

Fredagsmys?

På fredagarna spelar de som vill i orienteringsklubben innebandy. Bara för skojs skull, men ja alla vet vi ju hur det brukar bli... Horn som växer fram i pannan hos även den mest timida lilla däka.

Tre gånger har jag varit med som åskådare, av olika skäl. Idag var det så dags att damma av innebandyklubban som jag inte använt på sisådär 15 år. Då, i forntiden spelade jag på samma sätt fast med det företaget jag var anställd på. Alltså, bara på skoj men ändå på blodigt allvar.

Vi öppnade starkt med att komma försent och då hade ytterdörren råkat stängas, och ingen hörde vårt bankande... Efter uppvärmningen var det nån som skulle på toa och råkade se två glada barn och en lätt skitsur morsa som stod utanför.
Så... vi missade med andra ord uppvärmningen...så det blev till att starta från noll. Mycket bra, mycket bra - eller inte.

Fyra matcher à 5 minuter hann vi med innan timmen var slut.

Hur gick det då för den där skitsura morsan som inte spelat på 15 år?
Tja, Skruttafisan gjorde mål på mig och en liten elak pojkvasker som jag aldrig sett förr lyckades träffa mitt smalben tre gånger. Samtliga tre gånger gick bollen från mitt smalben direkt in i mål. Dessutom fick jag ett 5 cm stort blåmärke av ett av skotten. Träningsvärken kommer väl som ett brev på posten i morgon kan jag tänka.

I'm old.

Inga kommentarer: