fredag 4 juli 2014

Formkoll

Igår sprang jag Havs-OL i Karlshamn. Två etapper, en på förmiddagen och en på kvällen.
Den första var ute på Kastellet, en liten liten ö bara några minuters båtfärd ut från hamnen. Där bjöds vi först på lite skådespel och historielektion, sen var det tävling. Jag sprang för omväxlings skull en Öppen motion 5. Bara 1,2km, det tyckte jag var lagom att starta med.
En mycket klurig men rolig sprint. Öppen 7 hade varit ännu roligare, men som sagt jag tyckte det var bäst att smygstarta lite.
På ett ställe skulle vi in bakom ett hus och där låg en massa stenskravel som vi var tvungna att springa uppe på. Det gick ju inte så bra, så jag skrapade underarmen i en av stenarna. Inte så mycket egentligen, men lagom mycket för att skrapa av yttersta hudlagret. Satan i gatan vad det sved, flera timmar efter. Sen gick det över, ända tills jag ställde mig i duschen. Nåväl, det är sånt som händer i den här sporten. Idag har det redan börjat läka ihop så jag klagar inte.
Jag kom tvåa i min klass! Det är jag mycket nöjd med, trots några småmissar.

Vi åkte tillbaka till fastlandet igen och lunchade på den mycket strategiskt placerade Gourmet Grön. Det var "bara" 7 år sen jag åt där senast, så det var ju på tiden. Så gott!
Vi åt och åt och åt och sen orkade jag knappt köra hem.
Väl hemma satte jag mig med lite saker som måste fixas innan Tjoget som är i helgen. Mina föräldrar la sig med magarna i vädret i soffan och tvärsomnade, mätta som de var.
Barnen slappade vid datorn.

Det var segt att starta upp igen inför kvällsetappen och jag var liksom fortfarande mätt.
Nu skulle vi springa medeldistans med kartbyte till sprint.
Det var roligt och jag gick ganska rakt på de flesta kontrollerna. Har inte analyserat min GPS-rutt än, men det kändes rätt på i alla fall. Men det var segt, mycket segt. Vid varvningen och kartbytet hade jag gärna klivit av, men skam den som ger sig.

Kom hem och slarvade nog lite med både mat och vatten, för jag fick migrän och somnade med det.
Nu i morse vaknade jag med massiv träningsvärk - kanske inte så klokt med tanke på Tjoget...
Så formkollen - vad får jag för betyg?
Tja, det får väl vara godkänt med tanke på att jag inte tränat på tre veckor.

Nu packar jag inför Tjoget och det är tusen prylar som ska med. Tjing!

Inga kommentarer: