torsdag 10 juli 2014

Varmt och kladdigt

Det är varmt, det har vi väl alla märkt. Jag har svårt för värme. 23 grader är nog min gräns, sen blir det jobbigt.
Har stannat på hemmaplan i några dagar nu och jobbat med hus och trädgård. Gått runt i en gammal sunkig bikini och oljat trall. 
När jag är klar ska jag räkna ut hur mycket kvadratmeter det är, för många kvadrat är det.
Sen har vi en del av altanen som är lagt fel. Vi trodde vi som vanligt köpt lite fuktigt trallvirke och la det utan så mycket glipa. Dessutom konsulterade vi google för att se vilket håll det skulle läggas på. Det blev vi ju inte så mycket klokare på, för det fanns råd om att lägga både med årsringar uppåt och neråt. Vi klunsade till slut och la det på andra hållet än vad vi själva trodde egentligen.  Dubbelfel. Trallen torkade inte en mikrometer och årsringarna ligger felvända. Så allt vatten har stannat kvar på brädorna...
Gör om gör rätt med andra ord. Hur kul är det på en skala att ta upp golvet, vända det och skruva tillbaka det igen, med lite glipa? Inte så värst, men vi är två som samarbetar bra (jag och Silverräven).

Så nu är snart mat- och kaffepausen slut och arbetet väntar.

Inga kommentarer: