torsdag 21 augusti 2014

Skulle jag aldrig sagt

Skruttafis påpekar för mig att hon aldrig testat rullskidor. Klart tösen ska testa om hon vill!

Vi letade upp pjäxorna, tog ner skidorna och stavarna från taket i garaget.
Passar inte! Nej, självklart, hennes nya pjäxor har inte samma bindning som mina rullisar från innan millenniumskiftet.
Letar fram mina pjäxor som hon nästan passar i.

Ut i vändplatsen där det finns asfalt. På med rullisarna och sen börjar hon testa. Det går riktigt bra. Balans och kroppskontroll har hon som få.
Vi vågar oss upp till änden av gatan, där det är en större vändplan.
Allt går bra tills jag påpekar faktumet att hon är en klar talang och att hon är stadig och fin...
Sekunden senare ligger hon där med uppskrapat knä, men med ett bubblande skratt.
Rörande eniga är vi att nästa gång ska mamman hålla mun och knäskydd ska brukas.

Inga kommentarer: