söndag 24 augusti 2014

Smart drag

Vi har i år gjort nåt jag väl aldrig trodde vi skulle göra. Vi har ställt vår husvagn på eftersäsongsplats!
Alltså, för 6,5 år sen var jag ju dessutom benhårt övertygad om att aldrig ens äga en husvagn. Men se, man kan ju ändra sig.

I år har vagnen varit rejält utnyttjad, det är många nätter vi tillbringat i den i sommar. Mest orienteringsrelaterat självklart, så därför tyckte vi det skulle vara skönt att ha den på en "vanlig" camping.
Just nu står den i Hällevik på Listerlandet. Här kan den stå tills i höst nån gång och vi betalar bara för de nätter vi är här, hur smutt är inte det?!

I fredags packade vi bilen full med mat och träningskläder, slängde upp fyra cyklar på taket och körde dit. Ahhhh, härligt med en helg helt obokad. Det enda vi planerat var att plocka björnbär idag på förmiddagen.

I fredags gick vi på allsvensk fotboll, det var nog premiär för min del. Fattar ingenting av spelet, men jag roade mig med att studera Mjällbys hejaklack. Ja, jag vet inte riktigt vad jag ska säga...
Efter satt vi i förtältet och pratade och då slog helt plötsligt en blixt rakt ner i havet utanför. Minuten senare kom en helt galen regnskur och åskan dånade. Vi kunde inte ens prata med varandra över bordet, så mycket dånade det. Fem minuter senare var det kav lugnt nästan.

I går blev Skruttafis akut fikasugen så hon och jag cyklade in till Sölvesborg, 12 km. Där stannade vi på FiKiVik och träffade Silverräven och Pillerill som tagit bilen (pga förkylning). Varsin pannkaka med nutella och banan slank ner med lite kaffe. På tillbakavägen tog vi en liten omväg för att få cykla lite fin stig i skogen.


Idag cyklade vi allihop till Stiby backe och plockade 3 liter björnbär. Vi satte oss högst upp med utsikt över havet och fikade lite. Väl tillbaka i vagnen gick vi i lunchkoma och satt bara och njöt av sensommarvärmen en lång stund.

En mycket bra helg. Ett himla smart drag det där att ställa vagnen där. Nu dröjer det några veckor till nästa gång, men då ska nog vandrarkängorna få åka med också.

Inga kommentarer: