onsdag 10 september 2014

Alltid på min lista

Fick en uppmaning av härligt inspirerande Sara att berätta vilka fem varor jag alltid köper när jag är i mataffären.
Hm.
Det var inte så svårt när jag väl tänkte efter lite. Fem saker med tillägg för två bubblare.

1. Kiviks Årets skörd Äppelmust. Blandas ihop med färsk ingefära och sen med nummer två och tre på listan. Blir världens godaste morgonsmoothie!
2. Babyspenat. Jag är oerhört kräsen på att grönsaker måste vara fräscha när jag äter dem, så jag köper den förpackningen som har bäst datum. Ekologisk, vanlig, eller billighetsmärket spelar mindre roll - bara det är fräscht.
3. Avocado. Åhh, så gott och känns lyxigt att äta (dricka) varje morgon!
4. Ekologisk mellanmjölk. Till de där andra i familjen som dricker mjölk som vore de dikalvar...
5. Oatly Havredryck Choklad. Det började som en belöning för snälla barn (och mamma) när vi kommit ut från affären, men likt Pavlovs hundar börjar vi nu dregla efter Havredryck redan innan mejerihyllan. Öppnas och dricks redan innan vi lämnat parkeringen. Köpte en gång samma fast i litersförpackning istället, men den blev stående i kylen. Det var inte alls samma sak att dricka den hemma, i glas. Nej, i tetra med sugrör på Maxis parkering ska det vara!

Bubblare:
Rökt Emilskinka. Den slinker ner i kundvagnen utan att jag ens reflekterar över det.
Mandelmjöl. Av nån outgrundlig anledning så tror jag alltid att vi behöver mandelmjöl. Väl hemma sen, knölar jag in paketet bland de andra oöppnade och undrar när jag ska få tummen ur att använda mjölet...

1 kommentar:

Träningsglädje sa...

mums vilken god smoothie, måste testas!!