onsdag 31 december 2014

Avtryck

Igår var en tung men fin dag. Min väns sambo som mycket hastigt och helt ofattbart rycktes bort för tidigt begravdes igår.
Det var en väldigt vacker och värdig ceremoni. Musiken som spelades var vald med omsorg och förstärkte på ett nästan brutalt sätt den enorma kärlek och saknad som strömmade runt i rummet. Jag hade redan innan fått höra orden i öppningssången, men när det väl kom toner till orden, ja då blev det total knockout.
Sambon träffade jag bara ett fåtal gånger tyvärr, men det är fina minnen jag alltid bär med mig. En skidtur i mörka skogen med tre personer men endast en pannlampa. Oförglömligt. En julfest med många skratt. En annan skidtur där sambon fick en idolstämpel av mina barn. Ja, ni fattar va. En person som gjorde stora avtryck. Nu är han borta. Ofattbart.

Och min vän... Så ont det gör att se dig så förkrossad. Jag önskar så att det fanns ett sätt att lindra din sorg.

Inga kommentarer: