söndag 21 december 2014

Idogt letande

Det är fortsatt idogt letande efter julkänslan. Hittar den inte. Det får nog vara. Det blir jul i alla fall.

Helgen i korthet:
Lördag morgon, en dryg timmes MTB medan Pillerill spelade bandy. Sicken tur att det finns en fin skog med bra stignät i anslutning till bandybanan. Välbehövligt med lerinpackning...

Åkte in till stora staden och handlade ett gäng julklappar. Nu är det faktiskt bara en person som jag inte köpt till än.
Hem och sen tog jag på mig det stora modet och skyddsutrustningen och begav mig ut i förrådet. Helt galet vilket kaos där var. Var på osentimentalt humör och det behövs ju om man ska rensa lite.
Att rensa är balsam för min själ, det är ju tydligt. Behöver jag strukturera tankarna, hjälper det att strukturera yttre ting.
Rensade ut klädlådor och när jag ändå var igång tog jag klädkammaren med.

Söndag: Ställde ingen väckarklocka och vaknade sådär härligt sent. Åkte till Stufvenäs på julbord. Jaha, gissa slutresultat på det. Ja, just det - mätt som en boaorm.
Nu är det mest småpyssel. Skriver lite listor på mat som ska fixas till julafton. Hängde upp en ljusslinga med röda stjärnor i gardinstången. Oväntat fint.

Inga kommentarer: