onsdag 21 januari 2015

Lite lättare

Ryggen ja... Den är en historia för sig den.
Igår var jag på återbesök hos kiropraktorn. Denna gången lyckades hon knäcka upp lite av låsningarna verkar det som. Bra är den ju inte, i synnerhet inte så här dagen efter, men det går ju åt rätt håll det känner jag.
Häromdagen kom jag på mig själv att ha gått ner på knä i tvättstugan och upp igen. För några veckor sen hade det liksom bara inte funnits på kartan. Nu gjorde jag det utan att reflektera.

Har fått bort några surdegar idag. Att vara utan jobb är ett heltidsjobb ibland, helt klart. Saker som man tror ska gå smärtfritt gör absolut inte det.
Nu senast har jag ringt mitt fackförbund tre gånger och försökt få fram ansökningspapper till inkomstförsäkring. Det fastnar i nåt spamfilter till min mail. Ett spamfilter som INTE meddelar mig detta, så de mailar och det försvinner ut i intet.
Nu fick vi ge upp och ändra mailadress. Håller nu tummarna för att det ska funka nu.
En omställningscoach jag hade kontakt med innan jul ringde idag. Det visade sig att han försökt nå mig sen innan jul men inte lyckats. Orsaken var att han glömt ändra mitt mobilnummer och ringt  mitt gamla. Där fanns ingen hänvisning alls, vilket jag förväntat mig. Nu hade han lyckats inse att nåt var galet och googlat mitt nya nummer.
Så nu har jag nytt möte inbokat där.
Har även fått tag på en syo, efter nåra försök. Nästa vecka kan jag således börja nysta i en eventuell vidareutbildning.
Det rör lite på sig.

Annars? Tja, jag har bakat fröknäcke. Tre plåtar. Första stod i för varm ugn, bara för att jag inte brydde mig om att läsa ordentligt i receptet. Brända. Andra plåten stod i rätt värme men visade sig sakna flingsaltet... Tredje gången gillt blev nog bra!  Jag är en klippa i köket, haha.

Inga kommentarer: