torsdag 9 april 2015

Härlig kväll

Vilken härlig kväll det var ikväll!

Vi hade träning i klubben och jag var banläggare. Fick sån fin hjälp från många olika håll, så jag hade det hur avstressat som helst idag.  Nästan för lugnt - så där så jag kände att jag kanske kom lite för billigt undan själv.
Jag blir alldeles varm om hjärtat när jag tänker på alla fina människor som ställer upp för varandra. Som ger, utan nån baktanke.

En av klubbens pensionärer ställde upp och satte igår ut 10 av 15 kontroller, med SportIdentenheter. Min pappa och dotter satte ut resterande 5 i eftermiddags.
En annan medlem hjälpte till med dator, programvara och visade mig hur jag skulle sköta det hela.
Sonen tog tag i speakermicken, så vi hade live-underhållning.
Mamma kom med glada tillrop.
Maken, dottern och pappa hämtade in kontroller (även jag faktiskt). Ordförandes fru bjöd in på fika i klubbhuset.
Smhi som ställde upp med underbart vårväder.
Och sen, sist men inte minst, alla medlemmar som kom och sprang och som gav mig fina ord för banläggningen.
Glad och tacksam.

1 kommentar:

Den gamle i skogen sa...

En riktigt bra kväll med andra ord.