fredag 10 april 2015

Komma ikapp

Har haft en hel del på "Att-göra-listan" som varit ganska akut. Såna där jobbiga saker som kräver lite extra. Fylla i några papper som kräver att jag först kollar upp lite saker på jobbet, vilket inte går för att systemet på jobbet inte gillar att jag kollar från min hemdator. Så då får jag först maila administratören och be om hjälp och sen fylla i.
Nåt papper som ska kompletteras en redan sen ansökan, vilket först kräver att jag köper nya bläckpatroner till vår värdelösa skrivare och sen kopierar och letar fram kuvert och adress och frimärken osv.
Skicka tillbaka artiklar jag beställt, vilket kräver att jag letar fram ersättningsartiklar och letar upp returpåsen och byter tejprullen osv.
Ringa det där samtalet jag dragit på hur jäkla länge som helst. Det där samtalet som gör att jag kanske kan komma vidare i mina funderingar på att vidareutbilda mig till nåt helt annat än det jag gör idag.

Vilken tyngd som lyfts från mina axlar idag! Är inte på något sätt klar med listan, men den känns betydligt mer hanterbar och mindre stressande nu.
Tack till mig själv!

Inga kommentarer: