onsdag 8 april 2015

Rakt på

Kollade lite på min gps-rutt från måndagens orienteringstävling. Det gick alldeles för sakta, som vanligt, men jag gick största delen av banan.
Är särskilt nöjd med hur rakt jag gick mellan kontroll 11 och 13. Hyfsat på strecket eller hur?

Kompassen? Oanvänd genom hela banan.
Det är både bra och dåligt egentligen. Det finns ju tillfällen då jag sparat några bovinker om jag hade lagt lite tid på att ta ut en kompassriktning, men oftast stämmer min inre kompass grymt bra.
Det är som sagt inte själv orienteringen som är min akilleshäl, utan löpningen. Eller rättare sagt, bristen på just löpning.

2 kommentarer:

Lina sa...

Wow! Mina gps-kurvor brukar se ut som nåt en tvååring har ritat, trots att jag använder kompassen.

Nipe sa...

Hahahaha! Skippa kompassen säger jag :)