torsdag 7 maj 2015

Enorm längtan

Satt idag och bläddrade i nya numret av Friluftsliv, tidningen man får om man är medlem i Friluftsfrämjandet.
I detta numret var det väldigt mycket fjällvandring.
Tack för den, Friluftsfrämjandet!

Längtan till fjällen slog till mig med sån kraft att jag nästan blev gråtfärdig. Ja, ska jag vara riktigt ärlig fällde jag en tår över bilden på målgången på Fjällräven Classic i Abisko.
Den där jäkla vandringen som jag inte fixade. Den där målgången jag drömmer om, som jag ska ta från rätt håll. Inte från bussen, utan från bushen, så att säga.

Det utkristalliserar sig mer och mer i min hjärna att jag vill göra nåt större äventyr. Vandra långt, cykla långt, springa långt och länge.
Hela Kungsleden? Gärna.
Cykla Jyllandskusten? I would love it.

Men fjällen! Åhh, vad jag längtar dit! Nu har vi till min lycka en resa inbokad dit, men den är mer av karaktären "visa övriga familjen och få dom med på intresset" än nån lång vandringsresa. Tre hela dagar och mycket tid i bil blir det. Men Abisko, vi ska till Abisko! Jag ska sätta mig där vid målgången en stund och visualisera mig själv gå i mål. Den inre bilden ska jag sen ta med mig hem och använda mig av.

Vad längtar du efter?

4 kommentarer:

Lina sa...

Jag längtar också, typ överallt!
Svenska fjäll, utländska berg, det spelar liksom ingen roll. Kan tipsa om nationalparken Gran Parsdiso i norra Italien. Superduperfint på alla sätt, gå med tält eller mellan stugor, snälla stigar eller lite tuffare, överallt sjukt vacker natur. (Det är det iochförsig överallt i Alperna).
http://ardetintemer.blogspot.se/2011/08/grand-paradiso.html?m=1

Överst på min lista: Patagonien.

Nipe sa...

Patagonien! Alltså det ser så häftigt ut, jag vill också åka dit!

Alperna - ja det är ju liksom vackert överallt. Nästa sommar åker vi på Swiss O-week istället för O-ringen Sälen. Längtar redan.

Lina sa...

Åh!
Får jag följa med till Schweiz om jag lär mig att orientera först?

Nipe sa...

Lina: Självklart!!