lördag 16 maj 2015

Sleten

Sen två månader tillbaka har jag promenerat en hel del. Nu har det varit lite si och så senaste veckorna, dels för att jag har sprungit lite tävlingar och dels för att jobbet tagit lite för mycket energi. Men trots det, känner jag mig i ganska bra promenadform.
Trodde jag.
Igår som sagt gick vi över milen på skogsstigar och spångar. Idag vaknade jag helt ledbruten, eller leabröten för att tala klarspråk. Det tog en stund att lea te allt igen.
Just att gå flera kilometer på spång där ett felsteg medför gyttjebad med okänt djup, tror jag är boven. En omedveten balansgång.
Ingen ko på isen idag, jag ska hålla mig på jorden (i soffan) hela dagen idag.
Nej, det var ju inte riktigt sant, men nästan. Idag skulle jag behöva en sån här bred led, med räcken.

Inga kommentarer: