söndag 24 maj 2015

Tvär

Blev helt plötsligt alldeles på tvären.
Varför? Det förstår jag inte ens själv.

Det har varit en  bra dag, en bra helg och en generellt sett en bra vecka. För lite sömn, ja det har det varit. Men ändå?

På roadtrip med Skruttan, vilken var helt ljuvligt. En soon to be-tonåring som sällskap är inte fy skam. En stunden tyst djupt inne i nån film eller i egna funderingar, för att i nästa prata käkarna ur led.
Stor och liten i samma person.

Idag jobbade vi i serveringen i vår klubblokal. Mycket folk och trevligt sällskap. Fick tillfälle att prata lite med kompis A som jag alldeles för sällan hinner träffa.

Mat hemma med gott sällskap. Inget att klaga på där heller.

Ändå. När alla lämnat hemmet på olika uppdrag, vände det tvärt. Nu är jag less, sur och tvär.
Tappat lusten till det mesta. Tycker allt är skit.
Upptäcker att nån plockat bort mig från sin länklista. Blir lite sårad.
Inser att kvällen redan är här och jag hinner inte göra det jag tänkt. Blir ledsen på mig själv.
En kik in i kylskåpet ger mig insikten att matlåda till jobbet kräver en Ica-utflykt. Oooorkar inte.
Känner mig ouppskattad i ett sällskap där jag så himla mycket behöver bli bekräftad just nu. Känner mig inte med i gänget riktigt, fast att jag känner förväntningar på mig att jag ska leverera.
Avskyr min stora trädgård samtidigt som jag ser den som min plats på jorden och mitt kungarike.
Vill vara ute i solen, eftersom jag varit inne hela helgen, men får inte tummen loss att gå ut.
Vill ligga i hängmattan, men den är inte upphängd än och grejer saknas.
Tusen andra saker som virvlar runt i en nedåtgående spiral.
Skit.

Ni ser - tvär.
Jättetvär.

Måste ta mig i hampan och leda mig ut i skogen, det är tydligt.

3 kommentarer:

Vän M ;) sa...

DU är BÄST ingen protest!
Kram

Sofia sa...

Kram!

Nipe sa...

M och Sofia: Puss på er!