tisdag 18 augusti 2015

Åhhh, beslutsångesten!

Alltså, jag måste bara prata lite kurs här...
Jag går en distanskurs i Photoshop. Det är hög tid att börja leverera där nu. Kursen läggs obönhörligen ner 1 december eller nåt sånt. Har jag inte lämnat in mina arbetsuppgifter innan 30 september är jag inte garanterad att jag kan bli godkänd.
Hur långt tror ni jag har kommit? Nä, inte så långt. Prokrastinering i sin ädlaste form.
Jag skyller på diverse orsaker, men att skylla ifrån sig gör ingen examen.
Dags att börja ta min tidsnöd på allvar alltså.
Första inlämningsuppgiften ska ske med en egen bild. Före och Efter och en förklaring till vad jag gjort och varför samt lite koppling till litteraturen.
Tjena.
Jag snubblar på det första hindret: att välja bild.
Hur svårt kan det vara?!
Nu har jag nog i alla fall decimerat urvalet till ett tiotal.

5 kommentarer:

Lina sa...

Mitt specialområde! (Beslutsångest, alltså)

Moderskeppet? Asbra kurs som du kommer att ångra om du inte gör klart.
Tips: gör i ordning tre av bilderna och välj den där det enklast går att skriva om förändringarna.
'Justeringslagret gjorde xxx, klonverktyget använde jag för att xxx och filtret gav en xxx look'.
Kill your darlings när det gäller hur snygg bilden är.
Lycka till!

Nipe sa...

Tack för tipsen, mkt värdefulla just nu!
Ja, just nu har jag två bilder som jag väljer mellan. Det är ju en bra idé att göra båda och sen välja.
Gjorde ju givetvis det misstaget först - att bara leta efter en bra bild, när jag borde ha letat efter en bild med potential att BLI bra.
Det finns en överhängande risk att jag mailar dig med tusen frågor, om jag får.

Lina sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Lina sa...

Mejla exakt hur mycket du vill. Jag kan nog inte svara på allt, men jag har säkert gjort alla fel minst en gång :)

jeanna - bliss junkie sa...

Åh, det låter jättekul! Heja!