onsdag 12 augusti 2015

Sakta men säkert

Nästa sommar åker vi till Swiss O-week i Engadin/St.Moritz/Diavolezza.
Alltså, det ska bli hur häftigt som helst!  En 6-dagarstävling i alpmiljö. Jag längtar som en tok redan nu.
Men, Alperna är inte platt, det lärde vi ju oss redan i småskolan. Jag gissar att banläggaren inte har några som helst planer på att lägga banor med måttlig kupering.
Det är följaktligen ganska smart att träna i backig miljö. I god tid.
Så, lika bra att börja redan nu.
Idag tog jag första steget mot alptoppen. Ett gäng backintervaller joggandes med stavar.
Det var jobbigt. Det var inte så många intervaller, men det räckte. Sakta men säkert tänker jag träna upp mig inför detta. Bättre skynda långsamt än tvärtom.
Gott så.

Förresten så fyller min lilla mamma 70 år idag! Det firade hon med att stå på händer mot husväggen. Grattis Mamma!


Inga kommentarer: