torsdag 12 november 2015

Jag vet var deras brevlåda bor

För några helger sen var vi på orienteringstävling. Inget nytt under solen där...
Men, när vi körde hem konstaterade vi att ingen av oss fått några älgflugor på oss.
Ah, nu är den säsongen över, äntligen! Vad skönt att de är borta nu!

Hm.
Nä, så bra var det inte. Jag vet var de bor. Där var jag igår.
Nästa helg har vi klubbmästerskap och jag är banläggare/tävlingsarrangör.
Igår drog jag med mina föräldrar ut i skogen för att reka banorna. Det tog fyra timmar inklusive en paus med medhavd lunch.
Det var fyra timmars konstant plockande av älgflugor. Plockade nog 100 st.
När jag körde hem - plockade älgflugor
Hemma vid köksbordet - plockade älgflugor
Klädde av mig vid duschen - två i BHn
Duschade - plockade älgflugor
Chillade i soffan - plockade älgflugor
Kollade över banorna igen - hittar en som kommit in i plastfickan på kartan
Helt galet.

Tur att skogen där uppe där tävlingen ska vara är så himla fin, det uppvägde. Kanske en av de finaste platserna jag sett häromkring.

2 kommentarer:

Anonym sa...

älgflugor är så äckliga, nästan som fästingar.

Den gamle i en annan skog sa...

Men det var en härlig dag i skogen.