lördag 16 januari 2016

Lazy day

Att ha en lördag utan alltför mycket planerat, det är guld värt ibland. I morse åkte jag till skidspåret och var barnvakt när Sofia körde DM. Det var väl det enda som var planerat idag.
En fin och mycket kall morgon, men den lille gossens leende värmer bra. Vi gav bort vår bebispulka till honom och drog runt honom en stund. Med tanke på hans reaktion säger jag grattis till mamman, jag misstänker att hon kommer få dra den där ganska mycket i vinter, hehe.

Efter lite upptining hemma med tacos och soffhäng, körde jag Pillerill till inomhusträningen i orientering. Borde väl sprungit runt där jag med, men hade inte kommit ur mitt underställ än (skyll på den du!).
Efter träningen tog vi en liten avstickare till ett utflyktsmål som jag av en slump läste om häromdagen bara, Snittingfallet i Bräkne Hoby. Inget märkvärdigt egentligen, ett litet vattenfall (byggt) med en laxtrappa, men så väldans vackert med alla isformationer.
Vi var rörande överens om att hit måste vi återvända snarast med en ryggsäck innehållande systemkamera, termos och fika.



Nu häckar jag i soffan igen och tänker inte anstränga mig mer än så faktiskt. Fridens liljor, gott folk!

Inga kommentarer: