måndag 14 mars 2016

Long time, no vätskeryggsäck

Beställde en vätskeryggsäck i januari. Jag hade tittat ut en dammodell som jag tänkte köpa. När jag sen satt och skulle klicka hem den, blev jag akut smålänning och valde en annan, lite lättare och billigare.
Tror ni den passade? Nä, givetvis inte. Att jag aldrig lär mig?
Skickade tillbaka den och skrev att jag ville byta till den första jag tittat ut.
Fick ett mail om att betala mellanskillnaden och att sen skulle de behandla min order.
Betalade och fick nån dag senare ett mail om att ryggsäcken var skickad, med kollinummer och länk till att spåra paketet.
Det kom ingen ryggsäck.
Efter några veckor började jag lite smått undra var den höll hus, så jag klickade på länken för att spåra mitt paket. Enligt Postnord hade de fått digital initiering att paket skulle skickas, men de fick inget paket och har ju då således inte skickat nåt till mig.
Kontaktar då ryggsäcksfirman och de har nån skum förklaring, men är säkra på att de skickat i väg den och skyller på Postnord och ber mig kontakta dom för att spåra mitt paket (vilket jag ju redan gjort via nätet). Ringer Postnord som gör samma spårning och får samma resultat som jag.
De ber mig kontakta ryggsäcksfirman och säga att mitt paket inte blivit skickat därifrån (vilket jag ju redan gjort).
Kontaktar då ryggsäcksfirman på telefon och påtalar att jag inte fått nåt paket och att Postnord inte heller fått nåt.
Suck.
Ryggsäcksfirman lovar att kolla upp det och återkommer sen på mail. I det mailet säger de att de i sitt system klickat i att order gått iväg, men att de inte har scannat nån vara (men det gör de inte alltid, tydligen). Men de är väldigt övertygade om att deras ryggsäck blivit skickad till mig och tycker det hela är mycket märkligt. De skickar en ryggsäck till, men nu hade de den givetvis inte i lager, utan måste göra en nybeställning hos tillverkaren, vilket kommer ta några dagar extra (hur många får jag inte veta). Eftersom de är övertygade om att de skickat en ryggsäck redan och att Postnord har slarvat tror de att jag kommer få två ryggsäckar och ber mig då skicka tillbaka en av dom.

Nej, jag tror inte de skickat nån, självklart inte. Någon har initierat det i systemet men sen glömt att ta ut på lagret och scanna varan och skicka den till Postnord.
Det har jag inga problem med, alla kan göra fel. Men den lite lätt avoga serviceandan, den faller inte mig i smaken faktiskt.
Än så länge har ingen ryggsäck dykt upp, än mindre två.

Inga kommentarer: