torsdag 19 maj 2016

Det där med att skriva när man är i affekt

Nej, just det, det ska man inte.
Så jag går och lägger mig istället tror jag. Just nu står vissa saker mig upp i halsen.  Folk som undanhåller information för att förvirra, förminska och kontrollera... Folk som säger att de ger fria händer men som sen ändå måste toppstyra och lägga sig i detaljplaneringen. Folk som sen ändrar det som de gick in och toppstyrde om, som alltså inte bara kör över en gång, utan även en gång till.

Jag andas djupt 10 gånger, går och lägger mig och gör mitt yttersta för att inte låter det krypa mig in under skinnet.

2 kommentarer:

Kari sa...

Sådana människor skall man hålla sig långt borta ifrån!

Nipe sa...

Kari: Jo, visst ska man, men just nu måste jag. I alla fall ett tag till. Räkna till tio, räkna till tio...