söndag 15 maj 2016

Om jag inte kan komma till Falun, får Falun komma till mig

I brist på 10MILA live får en nöja sig med tv-sändningen. Det är inte fy skam alls. En mycket bra sändning!
Somnade på golvet nån gång efter att täten sprungit klart långa natten och sov som en gris. På morgonkvisten hörde jag namnet Thierry Gueorgiou och vaknade tvärt - dags för sistasträckan! En rafflande spurtuppgörelse där Jonas Leandersson från Södertälje-Nykvarn vann med en hårsmån över Eskil Kinneberg från IFK Götebord, vilken rysare ända in i mål!
Somnade igen och vaknade vid elva...

2 kommentarer:

Agneta sa...

När jag var aktiv (många år sedan nu) gick alltid 10-mila i Stockholmstrakten. Annorlunda nu. Får fortfarande rysningar när jag tänker på tävlingen och när vi lyssnade på speakern som viskade rapporter från "långa natten". :)
Vad jag kan sakna de tiderna!

Nipe sa...

Just viskande reportrar är rätt stämningshöjande :) Älskar orienteringstävlingar!