onsdag 5 oktober 2016

Det här med vatten

Dricka vatten. Hur svårt kan det vara?
I min värld är det tydligen hur svårt som helst. De dagar jag får i mig mer än 2-3 dl, de är lätt räknade. Hur gör folk?  Varje gång jag tar upp det, får jag höra: att det är minsann inte bra att dricka för mycket vatten heller.
Nä, men då pratar vi ju om flera liter om dagen. Ingen risk. Som sagt, 2-3 dl om jag har tur.
Igår pressade vi juice hemma för glatta livet: morot, apelsin, äpple och ingefära. Mums. Det slank ner och lite med bara äpple, citron och ingefära också (även om det var surt som helvetet, men är det färskpressat så är det och då ska det drickas).  Igår var en bra dag - jag känner ju skillnad i kroppen på en gång.
Idag... Hm, nja, ett glas eller två. Inte mer.

Hur gör ni?

2 kommentarer:

Kari sa...

Jag har en vattenflaska på skrivbordet på jobbet och dricker mycket där (delsvis eftersom vi kan fylla på med mineralvatten på jobbet och hemma dricker jag hemskt belgiskt kranvatten). Flaskan fyller jag på varje morgon medan datorn startar upp och sedan tar jag med den till alla möten. Det handlar om vanor, helt enkelt.

Nipe sa...

Hm,, jag har också en vattenflaska på jobbet, men den blir ju sällan drucken ur. Men du har rätt, det handlar bara om att få in en vana.