onsdag 19 oktober 2016

Renovering

Idag har jag suttit i tre timmar hos frisören! Tre timmar,  du milde. Men hon satte slingor för första gången på säkert 6-7 år. Har haft en period med min egen hårfärg. Det var ganska ok, men nu kände jag verkligen för att förändra lite. Blev det bra då? Tja, ganska. Tar väl ett tag att vänja sig, med tanke på hur invand den normala hårfärgen var.

Efter en fin lunch var det dags för nästa anhalt: optikern. Jag har tyckt sen i somras att mina glasögon varit rätt repiga och sen tog endagslinserna slut. Tänkte att jag slår två flugor i en smäll och fixar allt på en gång. Optikern kollade i journalen och såg att det var fyra år sen jag skaffade de glasögon har jag nu. Hm, kanske inte så konstigt att de är repiga? Linserna köpte jag för två år sen och då 90 par, det är med andra ord inte nåt jag överkonsumerar, hehe. De har jag egentligen bara när jag tränar och knappt ens då.

Nåväl. En rejäl renovering med andra ord, ny frissa och nya glasögon. Pepp, var ordet!

Inga kommentarer: