torsdag 30 mars 2017

The Burk

Nej ingen burk med te.
En sån här burk...

Skruttafis knåpade och knåpade, som den idéspruta och Doer som hon är. När hon var klar visade hon Pillerill, som på Pillerills vis dissade idén totalt. Gråt och tandagnisslan. Eller, bara tandagnisslan och irritation.
The burk of UTTRÅKAD

Den ömma modern tipsade om ett annat förhållningssätt gentemot motsträvig lillebror och framförallt ett helt annat sätt att marknadsföra idén på. Ett omtag senare var de båda två med på banan.

Men är den inte fantastisk, så säg? Burken är fylld av små lappar.
Om man har tråkigt och bara tycker att lillebrorsan spelar, eller att storasyrran pysslar mer än anständigt mycket, ja då drar man en lapp och sen gör man det som står på den. Tillsammans.
Guld, om ni frågar mig.

Exempel på lappar:
Spela sänka skepp
Gör och dekorera pappersflygplan
Tvätta bilen/bilarna  (här undrar jag om jag inte känner igen Silverrävens handstil, hehehe, undrar om kidsen ens vet om denna lappen?)
Lär dig en låt på piano/fiol/gitarr
Gå en Pokémon Go-runda
Gå/cykla till Konsum och köp glass
Kör ballongvolleyboll
Gör en lådbil

Jag tror jag ska smyga ner några lappar till:
Städa rummet
Baka nåt gott
Spring en runda
Ta upp den rena tvätten

Inga kommentarer: