söndag 2 april 2017

Söndagsångest?

Har ni det?  Inte? Lyllosar!

Har ofta söndagsångest deluxe. Idag värre än vanligt, tror jag.
Jag vet att det oftast beror på att man ställer för höga krav på helgen, att man tror man ska hinna med mer än möjligt.
Jag jobbar på det. Att ställa rimliga krav på mig, min omgivning och på helgen. Att inse att timmarna inte är oändliga mellan fredag eftermiddag och söndag kväll.
Det går uppenbarligen bara lite sisådär eftersom jag ligger här i soffan med grava problem med faktumet att det snart är måndag igen.
Jag HAR hunnit massor i helgen. Jag har prioriterat ut det viktigaste och nästan hållt mig till den planen. Det finns två punkter på listan jag inte fått tummen loss till som jag hemskt gärna hade velat fått gjort, men annars.
Suck.

Update: vill bara tillägga en sak. Min söndagsångestklagan, den är ju för fan nästan pinsam idag. Den där bussolyckan. Den griper ett sånt tag om mitt hjärta och min hjärna. Ett iskallt grepp, och så hårt så jag kan inte nämna det mer än så. Fy fan.

Inga kommentarer: